اخبار

  • 100176
  • 458 مرتبه
  • دوشنبه 01 آذر 1395

تهیه و توزیع غذای نذری در روز اربعین حسینی توسط شرکت فراسوی شرق

تهیه و توزیع غذای نذری در روز اربعین حسینی توسط شرکت فراسوی شرق

شرکت فراسوی شرق با تهیه غذای متبرک به نام امام حسین (ع)، نسبت به اطعام حدود هفت هزار نفر اقدام نمود.

در فرهنگ عاشورا، اربعین یادآور چهلمین روز پس از شهادت حسین بن علی علیه السلام، مصادف با 20 صفر است که با بازگشت اهل حرم از شام (دمشق) به کربلا و حضور نخستین زائر مرقد امام حسین علیه السلام و شهیدان کربلا در برافراشتن پرچم شهادت و زنده نگهداشتن عاشورا و همچنین هدایت مردم نقش موثر داشته است.

مردم ایران که پیشینه ای سرشار از عشق و ارادت به ائمه اطهار علیهم السلام دارند، برای حفظ این میراث معنوی همه ساله با حضور در همایش بزرگ راهپیمایان اربعین حسینی و برپایی موکب های پذیرایی زائران در تعمیق ارزشها عاشقانه کوشیده اند.

سالهاست که مردم در شهر مقدس مشهد نیز علاوه بر برپایی مجالس سوگواری و عزاداری آل الله در تعظیم شعائر دینی اهتمام ورزیده و با تهیه و توزیع غذای نذری و متبرک به نام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نسبت به اطعام عزاداران می کوشند.

در این زمینه، شرکت فراسوی شرق در سالروز اربعین سید و سالار شهیدان کربلا و یاران وفادار ایشان، با برگزاری مراسم و آئین سوگواری و قرائت زیارت اربعین و تهیه غذای متبرک، نسبت به اطعام حدود 7000 نفر اقدام نمود. 

این مراسم که ترکیبی از عشق برخاسته از تفکر شیعی و آئین های محلی است، در سنوات گذشته به همین شیوه در محل پروژه مهر کوهسنگی، توسط کارکنان شرکت فراسوی شرق و عوامل اجرایی پروژه برگزارگردیده و در نظر است در سالهای آینده نیز به عنوان سنتی حسنه حفظ و احیاء گردد.